סרפס ופירסינג שטוח

סרפס ופירסינג שטוח - Labass

הכירו את סוג העגיל סרפס בר 90° ( Surface 90° ) או במילים פשוטות יותר - עגיל שטוח.

עגילי סרפס בר בנויים בצורה של מוט ישר עם 2 סוגרים שיוצאים כלפי מעלה משני צדיו של המוט ויוצרים מראה של שתי נקודות מונחות על העור, בדרך כלל העגיל יהיה עשוי מטיטניום או סרג'יקל סטייל. בסוף הכתבה יש תמונה שעושה את הכל יותר פשוט...

לאיזה אזורים בגוף כדאי להשתמש במוט שטוח?

הסרפס בר משמש בעיקר לאזורי עור שאינם קמורים (כמו פירסינג בגבה) או קעורים (למשל קונץ') אלא עבור אזורי עור ישרים כשהכניסה והיציאה של המוט נמצאים על אותו מישור כמו : חזה, עורף, מותן, לחי עליונה וכ'ו.. לאזורי עור אלא יש סיכוי גבוה להידחות אך עם העגיל הנכון והטיפול הנכון אפשר להפחית משמעותית את הסיכוי לדחייה.

עם זאת, זה נכון שאפשר להשתמש בו בכמעט בכל מקום בגוף אך לא מומלץ לענוד את העגיל במקומות עם תזוזה רבה של העור כמו ידיים, רגליים ועורף מהסיבה שאזורים אלה נמצאים בתנועה מתמדת שיכולה להפריע לפירסינג להחלים.

אז כמה זה שונה מדרמל?

למרות הדמיון הקיים ביניהם, כמו ששניהם משמשים לאזורי עור שטוחים, קיים גם הבדל גדול בין העגילים:

כדי לעשות פירסינג בעזרת סרפס בר אנחנו משתמשים במחט וצבט כמו כל פירסר אחר, כך שיש לעגיל נקודת כניסה ונקודת יציאה. הדרמל לעומת זאת, נעשה בעזרת מכשיר הנקרא"Punch" , המכשיר יוצר כיס קטן (חור) בעור שאליו הדרמל נכנס, כך שיש לו נקודת כניסה בלבד.

ישנה דרך נוספת לעשות את פירסינג שטוח בעזרת הסרפס בר והיא ליצור 2 חורים מקבילים בצורה אנכית בעזרת מחט, להרים את העור שמפריד ביניהם ולעביר את העגיל מתחת לעור. שיטה זו עדיפה מהסיבה שהמחט לא פוצעת את מסלול המוט וכך תהליך ההחלמה נהיה קל יותר ומשך ההחלמה מצטמצם.

מה ההבדל בין המוטות השונים ולמה נעדיף את הסרפס בר 90° כשמדובר בפירסינג שטוח

ברבל (מוט ישר

נתחיל במוט הישר.. ברור לנו שהוא לא מתאים לאזורי עור שטוחים אלא לאזורי עור שניתן לחדור דרכם בצורה ישרה כמו לשון ,פיטמה או תנוך האוזן. כך שאם נחליט להשתמש בו לאזור עור שטוח הגוף מהר מאוד ידחה אותו והעור ינסה להימתח חזרה למצבו הטבעי.

מוט בננה

מוט בננה מיועד לאזורי עור קמורים כמו גבה, רוק או טבור. הסיבה שהוא לא מתאים לאזורי עור ישרים היא שקצוות העגיל מפעילות לחץ רב כלפי מעלה בצדי העגיל ובכך יוצרות נדידה של העור עד שכל העגיל יבלוט החוצה וידחה.

סיבה נוספת שמוט בננה לא מתאים היא שהמוט לא קמור מספיק וכתוצאה מכך הוא לא נמצא
מספיק עמוק בעור כך שיהיה קל מאוד לגוף לדחות אותו החוצה.

סרפס מעוגל

הסרפס המעוגל יותר בטיחותי מהברבל הישר וממוט הבננה מהסיבה שהוא נמצא עמוק יותר בעור. עדיין, סרפס מעוגל יכול ליצור בעיות לטווח הארוך מכיוון שהוא לא יושב מספיק עמוק בעור ובנוסף לכך הקצוות שלו מעוגלות ולא בזווית של 90°, מה שאומר שיש סיכוי שהגוף לא יקבל אותו טוב.

טפלון PTFI

בעולם של הפירסינג השטוחים, העגילים הגמישים מאוד נפוצים ודווקא שומעים עליהם דברים טובים מהמתחוררים שהתנסו איתם בפירסינג שטוח. אז נכון, למרות שהוא ישר כמו הברבל הוא לא יוצר מתח מורגש בעור בזכות זה שהוא גמיש. הטפלון לא ינסה לחזור לצורתו המקורית אך בגלל שהקצוות שלו יוצאות מהצדדים ולא מלמטה כלפי מעלה (כמו הסרפס) המוט תמיד יבלוט מעט.. עם גירויים חוזרים כמו אינפקציה או שערות שנתפסות ומושכות את העגיל (במקרה של סיידבורן או פירסינג בעורף) העור שמכסה את המוט ילך ויצטמצם עד שהוא יעלה והגוף ידחה אותו.

סרפס 45

סרפס 45 הוא כבר בחירה יותר טובה משאר המוטות שהצגנו כאן, אך גם הוא לא מספיק טוב מהסיבה שהקצוות שלו יוצאות מהצדדים ולא מלטה / למעלה, מה שיוצר מעט מוט חשוף שיכול להוביל לדחייה של העגיל לטווח הארוך

סרפס 90 

ללא ספק הסרפס בר 90° הוא הפירסינג המתאים ביותר לפירסינג שטוח (שהוא לא דרמל).

העגיל נמצא עמוק בעור כך שהגוף יצטרך לעבוד קשה כדי לפלוט אותו החוצה, המוט יוצא מתוך העור ולא מבצבץ בצדדיים ובכך שהוא גם לא מפעיל מתח על העור בגלל מתיחה. ככה שהסרפס 90° לא ממש מפריע לגוף.

טיפ :ענדו עם העגיל סוגרים שטוחים ולא בולטים כדי שהעגיל לא ייתפס באביזרים כמו חולצות כובעים או שערות ראש.

תהליך ההחלמה

תהליך ההחלמה משתנה מאוד בין פירסינג לפירסינג ומאדם לאדם מהסיבה שהעגיל נמצא במקום לא שגרתי ועמוק בעור יותר מכל פירסינג אחר.

תהליך ההחלמה צפוי להיות ארוך ואף יכול להגיע לשנה.

הטיפול בנקב מתבצע כמו בכל פירסינג אחר בעזרת מי מלח ומשחה אנטיספטית.

 

איך מוציאים סרפס בר מהעור?

אז זה מאוד תלוי בסוג הסרפס שהשתמשתם בו, ישנם שני סוגי עגילים עיקריים:

  • הראשון בנוי כמו הדרמל עם חורים בבסיס של המוט, דרך החורים האלו העור מחלים וכך הוא מחזיק את העגיל שלא יזוז, מוטות אלא פחות נפוצים אך במקרה של מוט כזה צריך להגיע אל הפירסר שיעזור לכם לחתוך בעדינות את העור הפנימי שמחזיק את העגיל ולהוציא את העגיל החוצה.

מוט שטוח 90 מעלותעם חורים בבסיס

  • הסוג השני, והיותר נפוץ, עשוי ממתכת חלקה (הכוונה למוט ללא חורים) וההוצאה שלו מתבצעת כמו כל עגיל אחר.
    מוט שטוח  90 מעלות

    טיפ לסיום: במקרה של עגיל שטוח, דרמל תהיה בחירה טובה יותר ממוט שטוח. לרוב, מוטות שטוחים לא מחזיקים לאורך זמן ודורשים צומת לב רבה.

טבלת סוגי מוטות שטוחים לפירסינג

מה דעתכם על הכתבה?

כתבו לנו באינסטגרם!