כסף 925 - איך מנקים עגילי כסף ואיך שומרים עליהם בוהקים ונוצצים

איך לשמור על עגילי כסף נוצצים

תכשיטי כסף הם תכשיטים שנורא כיף לענוד, בעיקר מהסיבה שהם יפים ואלגנטיים וכמובן מתאימים לכל אירוע!
ממש כמו שיש בגדים ליומיום ובגדים לאירוע מפונפן 😊 כך גם יש תכשיטי כסף ליומיום ויש תכשיטי כסף לאירועים מיוחדים.

תכשיטי כסף נוטים להתחמצן ולהשחיר, בין היתר עם מגע של חמצן, לכן מומלץ לשים את התכשיטים שלא משתמשים בהם באופן יומיומי בתוך שקית ניילון אטומה ולהניח אותם בתוך קופסת תכשיטים.
כך ניתן להגן עליהם מפני הגופרית והלחות הנמצאים בחמצן ובעצם לשמור על המראה הכסוף והבוהק שלהם.

עם התכשיטים היומיומיים הסיפור הוא קצת אחרת, להם כדאי לתת קצת יותר תשומת לב - למשל להסיר את הטבעות או הצמידים כששוטפים ידיים, מתקלחים או עושים כלים, המגע של הסבון והמים עלולים לגרום לתכשיטים להתחמצן ולהשחיר.

אותו הדבר גם עם עגילי כסף, ושרשראות כסף שלכם לוודא שלא מתקלחים איתם יותר מדי, גם אם כן מתקלחים מדי פעם כדאי לזכור לנקות אותם מההתחמצנות ומהגוון השחור שיתחיל לדבוק בהם

לכן מומלץ להשאיר אותם מחוץ לחדר האמבטיה, אטומים ובמקום בטוח, רק אל תשכחו איפה שמתם אותם 😊

כמה טיפים מנצחים לשמירה על הכסף הבוהק והימנעות מהשחרה!

  • הימנעו מהתזה של בשמים או מריחה של קרמים על התכשיטים שלכם, התבשמו ורק לאחר מכן ענדו את העגילים.
  • אל תשכחו להסיר את עגילי הכסף לפני שאתם נכנסים לים או לבריכה, מים מזרזים את תהליך ההתחמצנות של התכשיטים כשהם בריכוז מלח גבוהה כמו שיש בים או הכלור שיש בבריכה.
  • הסירו את העגילים שלכם לפני השינה, כסף היא מתכת די עדינה ולכן קיים חשש שהעגילים יתעקמו במהלך השינה.
  • חובבי ספורט? כשהגוף מפריש זיעה לרוב היא תהיה מעט חומצתית והדבר תורם להשחרה של התכשיטים, לכן מומלץ לפני כל אימון ספורטיבי להסיר את התכשיטים ולהחזיר אותם לאחר המקלחת.

כמה שלא תתאמצו לשמור על התכשיטים בוהקים, תכשיטי כסף מטבעם נוטים להשחיר.. אך למזלנו אספנו כמה שיטות מהממות לניקוי והברקה של התכשיטים ללא מאמץ.

איך מנקים תכשיטי כסף שהשחירו?

מטלית ייעודית

שיטה ראשונה היא השיטה הרצויה ביותר והיא שימוש במטלית ייעודית לניקוי תכשיטי כסף, את המטלית הזו ניתן לרכוש בחנויות תכשיטים ובקרוב מאוד גם אצלנו!

מים וסודה לשתייה

השיטה השנייה מיודעת לתכשיטי כסף ללא אבנים. שיטה זו משלבת בין ניקוי התכשיטים לשיעור מדעים, אל תשכחו לקרוא לילדים לראות (:

לוקחים קערה מזכוכית ועוטפים את תוך הקערה בנייר כסף, חשוב להדק את הנייר לתחתית הקערה באופן יסודי.
מניחים את העגילים על נייר הכסף מבלי שהם נוגעים אחד בשני ושופכים מים רותחים יחד עם כפית סודה לשתייה.
לאחר מספר רגעים תוכלו להבחין איך הנייר כסף מתחיל להשחיר ועולה ריח לא נעים, הריח שעולה זה בעצם הריח של הגופרית היוצאת מהעגיל. לאחר כ - 3 דקות מוציאים את התכשיטים עם מלקחיים ומנגבים בעדינות את השחור מהעגיל.

משחת שיניים

שיטה שלישית היא בעזרת משחת שיניים, כזאת שיש לכולם בבית:

מה שקורה בתהליך צחצוח השיניים זה שחיקה קלה של השכבה העליונה של השן כדי להסיר ממנה פלאק.. באותו תהליך בדיוק אנחנו משתמשים בניקוי עגילי כסף.
צחצוח בעזרת משחת השיניים כדי להסיר את הגופרית השחורה שדבוקה התכשיטים.

כל מה שצריך לעשות כדי להסיר את הגופרית הוא לקחת מברשת שיניים, להרטיב אותה מעט ולמרוח עליה משחת שיניים, לאחר מכן בדומה לצחצוח שיניים צחצחו את התכשיטים שלכם, בתום התהליך שטפו את התכשיטים ונגבו אותם בעדינות.

שימו לב: בשיטה הזאת אנו מסירים כסף שהפך לגופרית, לכן אם קיימים על התכשיט חריטות קטנות או שמה העגיל מצופה כסף, השיטה הזאת עלולה להשאיר סימנים.

מים וסבון כלים / מים ואבקת כביסה

שיטה נוספת היא השרייה של התכשיטים במים וסבון כלים או מים ואבקת כביסה, לאחר השרייה של מספר דקות ניתן להוציא אותם ולנגב את הגופרית השחורה בעזרת מטלית יבשה.

Keep it Shiny!

אצלנו באתר יש עגילי כסף יפיפיים וגם עגילים מהמון חומרים שונים.. אל תפספסו אותם!