פירסינג אוראלי - סיכון / מניעה

פירסינג אוראלי - סיכון / מניעה - Labass

בפירסינג אוראלי קיימים כל מיני סיכונים שלא תמיד אנשים (לא אתם כמובן 😊) מודעים אליהם. מעבר לאינפקציה או לבליעה של העגיל וחשוב מאוד לשים לב אליהם לפני ואחרי שהולכים להתחורר.

והפעם לאבאס על תקן ההורה האחראי - בואו נדבר קודם על הבעיות

נסיגת חניכיים

לפי מחקר שעשו בארה"ב על 52 מתבגרים עם עגיל בלשון מצאו שאצל 35% מאלה שענדו את העגיל עם מוט סטנדרטי למשך 4 שנים הייתה קיימת נסיגת חניכיים קלה ואצל 50% מהמתבגרים שענדו את העגיל עם מוט ארוך מהרגיל למשך שנתיים גם הייתה קיימת נסיגת חניכיים קלה. מבאס ☹

דוגמה לא כלכך נעימה באה מכיוון ה - Snake Eyes.. זהו פירסינג לא כלכך מומלץ ופירסרים רבים יסרבו לעשות אותו מהסיבה שהוא יוצר מגע קבוע עם החניכיים ועם השיניים הקדמיות, מה שיכול להוביל לנסיגה ושבירה של השיניים די מהר.

שברים בשיניים

ביס חזק מדי על העגיל יכול להיות מאוד לא נעים, וזה נכון בפירסינג בלשון בפירסינג בשפה או ב - צ'ייס.

חשוב לציין שגם הפירסינג "סמיילי" לא יוצא מן הכלל ונמצא בחיכוך מתמיד עם החניכיים ויש אנשים המעידים שענידה של סמיילי לזמן ממושך עלולה להוביל לנסיגת חניכיים.

אז איך אפשר לשמור על הפה, ומה אפשר לעשות כדי להימנע מהצרות האלו?? 
הווו, אנחנו שמחים ששאלתם.

טוב עד כאן ביאסנו אתכם (מקווים שלא יותר מדי), מכאן והלאה – פתרונות!

אז מה אפשר לעשות כדי לשמור על השיניים והחניכיים?

  1. כשעושים פירסינג בלשון כדאי לשים לב שהפירסר עושה את החור טיפה יותר פנימה מאמצע הלשון - ככה העגיל יפגע פחות בשיניים הקדמיות.
  2. משחקים על העגיל האוראלי הוא דבר ממש נפוץ, רצוי להימנע ממשחקים אלו ובטח שלא ללחוץ את העגיל בין השיניים חזק - זאת אחת הסיבות העיקריות לשיניים שבורות.
  3. להחליף את העגיל אחרי זמן ההחלמה לעגיל קצר יותר – כשמחוררים את העגיל האוראלי, הפירסר ישים עגיל ארוך יותר ממה שאתם צריכים כי הוא לוקח בחשבון שהאזור שהפירסינג נמצא בו יתנפח. אז כשהנפיחות יורדת והעגיל מחלים התפקיד שלכם הוא להחליף את העגיל לעגיל קצר יותר
  4. תמיד לוודא שהסוגר של העגיל סגור כמו שצריך.
  5. עגילים מסיליקון יכולים להיות בחירה מצוינת לעגילים אוראלים בגלל שהם רכים יחסית לסרג'יקל סטייל או לטיטניום ויפגעו פחות בשיניים ובחניכיים. אמנם עגילי סיליקון עלולים להיקרע אחרי תקופה מסוימת אבל תכלס... עדיף לשלם על עגיל חדש פעם בשנה במקום על טיפול שיניים.
  6. צחצחו שיניים! צחצוח שיניים לא רק יעזור לשיניים שלכם להיראות יותר יפות אלא גם ישמור על הפה שלכם נקי מחיידקים ואינפקציה... תענוש למנוע עששת 😉.

ויש כמובן את הורטיקל לברט – ללכת עם ולהרגיש בלי

ורטיקל לברט הוא בחירה מצוינת למי שרוצה לעשות עגיל לברט (מתחת לשפה התחתונה) וחושש מהסיכונים של פירסינג אוראלי.

ורטיקל לברט מאוד דומה במראה לעגיל בשפה אך הוא אינו עובר כלל בתוך הפה! בונוס נוסף הוא שהפירסינג הזה עדיין לא מאוד נפוץ וזה מוסיף לייחודיות שלכם!

לכתבה המלאה על הורטיקל לברט לחצו כאן

אם אתם רואים או שומעים מרופאת השיניים שלכם על כך שמתחילה לכם נסיגת חניכיים בגלל הפירסינג עדיף להוריד אותו ולהתחדש בפירסינג במקום אחר 😉