אינפקציה - איך מטפלים ומה הם הסימנים המזהים

אישה מנקה את האוזן שלה עם מקל צמר גפן

 עשיתם פירסינג חדש ואתם חוששים מאינפקציה? יש לכם אינפקציה ואתם חוששים מהפירסינג? אתם במקום הנכון, באנו לטפל! 

לפני הכל, טיפול מונע, אם אתם מטפלים בפירסינג שלכם כראוי רוחצים ידיים עם סבון לפני שאתם נוגעים בו, מחטאים אותו ובנוסף עוקבים אחר תהליך ההחלמה ומוודאים שבכל שלב החור נקי ובריא, אתם מפחיתים את הסיכוי שלכם לאינפקציה ובהרבה. 

אוקי אז נתחיל בשיעור קצר באנטומיה, כשאנחנו עושים פירסינג אנחנו בעצם פוצעים את העור והמקום נהפך להיות פצע פתוח, וכמו כל פצע פתוח גם לנקב שעשיתם יש נטייה למשוך אליו חיידקים לכלוך ובסופו של דבר גם עלול להזדהם.
תהליך ההחלמה עובד כך: לדוגמה התחדשנו בספטום, בהתחלה הנקב מתנהג כמו פצע פתוח ושורף, בהמשך הגוף רוצה לרפא את הנקב אז הוא מנסה לסגור אותו, כמובן שהגוף מבין שיש שם עצם זר (העגיל) שמפריע לו להיסגר כראוי, מכאן הגוף מנסה פשוט להחלים עם העצם הזר בתוכו וזה קורה בהדרגתיות.
נקודה חשובה - לפירסינג הנמצא בסחוס כמו הליקס / קונץ' / טראגוס ועוד, לוקח יותר זמן להחלים כך שיש סיכוי גדול יותר לאינפקציה להתפתח שם ורצוי להיות במעקב צמוד אחר תהליך ההחלמה. 

תסמיני אינפקציה הם: 

  • נפיחות שלא יורדת
  • כאב שהולך ומתגבר
  • הפרשות
  • בליטה שגדלה מסביב לחור
  • גירוי
  • חום

מה גורם לזיהום?

זיהום יכול להיגרם מכל מיני סיבות כמו:

  • נגיעה באזור מבלי לרחוץ את ידיים
  • זיעה
  • מוצרי קוסמטיקה 
  • גירוי המקום באמצעות השיער או כובע מלוכלך שמכסה את העגיל באוזניים
  • הזנחה
  • סדינים מלוכלכים
  • ענידת עגילים ישנים / באיכות ירודה 
חשוב לזכור שאינפקציה יכולה להופיע גם בפירסינג שקיים אצלנו תקופה ארוכה מפני שהוזנח או במקרה של החלפת עגיל קיים בעגיל מאיכות נמוכה כמו ניקל למשל.

טיפ:  תמיד תבדקו מאיזה חומר עשוי העגיל שלכם, גם אם אתם עונדים עגיל ציפוי זהב כדאי לכם לבדוק איזה חומר הציפוי מצפה.

כיצד מטפלים?

אז יש כמה דרכים ביתיות לטפל בזה.

  1.  קודם כל תרחצו ידיים עם מים וסבון לפני שאתם מתכוונים לגעת בעגיל (כבר אמרנו?), לאחר מכן חטאו את האזור עם מי מלח וקיסם אוזניים שלוש פעמים ביום עד שהאזור  מתרפא . לא סגורים על איך מכינים מי מלח ? לחצו על המתכון 
  2. השתמשו במשחות ותרסיסים מיוחדים לפירסינג כמו תרסיס מי מלח של Tattoofix - תרסיס מי מלח סטרילי מומלץ ונוח לשימוש. הוא מיוצר ממלחי "ים המלח" ומכיל 28 סוגים שונים של מינרלים המסייעים בניקוי ובחיטוי האזור ביסודיות. בנוסף, הוא מסייע בהרגעת האזור ומסייע בהחלמה מהירה ויעילה של הפירסינג.
  3. שמן עץ התה - שמן עץ התה הוא שמן מיוחד מאוד שהתגלה באוסטרליה בסוף המאה ה-18, על ידיי מגלי ארצות אנגליים. השמן מופק מעלים של עץ מיוחד הזה שגדל באוסטרליה, אחת התכונות של השמן היא ההשפעה האנטי בקטריאלית ואנטי פטרייתית שתסייע לכם להילחם בזיהומים פטרייתיים שיכולים לעזור לנו לחטא פצעים וזיהומים כמו נקב עם אינפקציה. 
  4. הטיפול נעשה בכך שמדללים מעט את שמן עץ תה בעזרת 2 טיפות מי (בערך כמות שווה של שמן), ואז מורחים באזור הפירסינג. על הפעולה הזאת חוזרים פעם ביום במשך שבוע. חשוב מאוד לא לחשוף את האוזר המרוח בשמן לשמש מחשש לכוויה, לכן רצוי למרוח את השמש בלילה ולשטוף בבוקר.
  • שימו לב ששמן עץ התה הוא חומר חזק, לכן מומלץ להתייעץ עם רופא / פירסר לפני שימוש.

מוצרי aftercare של טאטופיקס

מתי לגשת אל הפירסר:

  1. במקרה והפירסינג עדיין בתקופת ההחלמה והשתמשתם בעגיל פרסה / חישוק בתור עגיל ראשוני (מלבד ספטום ודיית'), מומלץ לחזור אל הפירסר ולהחליף אותו לעגיל מוט ישר / בננה כדי לטפל באינפקציה ולזרז את ההחלמה.
  2. אם יש לכם עגיל מוט ישר / בננה ושמתם לב שהאינפקציה לוחצת את העגיל כך שאין לו כבר מקום לזוז קדימה או אחורה מומלץ גם כאן לחזור אל הפירסר כדי להחליף לעגיל ארוך יותר ולתת לעגיל יותר מרחב.
  3. תמיד אפשר ואף מומלץ במקרה של אינפקציה לגשת חזרה אל הפירסר לייעוץ בטיפול באינפקציה.
    אם אתם חושבים שיש לכם אינפקציה, אל תחכו לראות אם היא מזדהמת או לא. זה הזמן לפעול, כשהיא עוד קטנה ולא מאיימת כזאת עם קצת מוגלה ונפיחות קטנה שלא יורדת. אך במידה והזיהום שלכם חמור, כזה שמפריש המון מוגלה / שיש לכם חום שלא יורד / בליטה גדולה וקשה, כדאי שתפנו לרופא כדי לקבל טיפול תרופתי מתאים.

      מה קורה כשהגוף דוחה את העגיל לגמרי?

      מצב כזה יכול לקרות, זוהי תגובה נורמלית של מערכת החיסון שלנו כשהיא מגלה עצם זר בתוך הגוף, היא פשוט מנסה להוציא אותו החוצה. מצב זה סביר יותר שיקרה בחורים הנמצאים במקומות פחות שגרתיים כמו דרמל.
      זמן נוסף שהגוף שלנו יכול לדחות את העגיל הוא בזמן ההריון, אבל אל דאגה, גם לזה יש לנו פתרון - אם את מתכוונת להיכנס להריון או שאת כבר בהריון, כדאי שתקראי את המדריך 'פירסינג בזמן הריון'

      מה עושים ברגע שקולטים שהפירסינג שלנו נדחה?

      ההמלצה שלנו, היא ברגע שהגוף שלך דוחה את הפירסינג - פשוט להוציא אותו, עדיף להיפרד מהטראגוס מאשר שתשאר לך שם צלקת לא יפה.

      בנוסף, אתם תמיד מוזמנים להתייעץ עם הפירסר שלכם או עם הרופא שלכם במצב הזה לצורך בדיקה מעמיקה יותר.

      הכותב אינו פירסר ואינו התקבל ללימודי רפואה.

      הדברים הכתובים בכתבה אינם באים להחליף דעה והתייעצות עם רופא / פירסר מומחה

        **במקרים חמורים יש לגשת לרופא מיד.